zaterdag 16 november 2019

Als een blind paard

Vanmorgen reed op de A28 net voorbij Harderwijk een aantal auto's met paardentrailers. Ze reden achterelkaar. Op een gegeven moment begon ergens voorin iemand in zo'n combinatie in te halen. Het was opvallend te zien hoe de rest als een soort van kuddedieren ook naar links ging. Terwijl ze ver van het in te halen voertuig reden. Het was aardig druk op de linker weghelft, dus zag ik van veel auto;s de remlichten aangaan. Ondanks de drukte op de linker baan, stuurde de paardenman voor mij pardoes zijn bus naar links. Afgezien van de lange rij op die baan, reed er ook een vrouw in een personenauto naast de combinatie. Ze ging vol in de remmen en stuurde naar links om een aanrijding met de trailer te voorkomen. Ik week uit voorzorg uit naar rechts, naar de vluchtstrook. Het ging allemaal net goed, want zelf zag ik de auto al tegen de vangrail klappen. Knap gestuurd door mevrouw. De bus met de trailer heeft nog geen twee minuten links gereden, toen ie met zeer zo'n zwaai terug ging naar de rechter rijbaan. De auto achter hem ging er toen snel voorbij (foto). Eerlijk gezegd begreep ik helemaal niets van die actie. Blijkbaar heeft meneer geen moment in zijn spiegels gekeken en was hij enkel gefocust op hetgeen voor hem gebeurde. Hoe dan ook die vent reed als een blind paard. Gelukkig moest ik hier de A28 verlaten.