Het heeft even geduurd, maar de doorgeroeste dorpel is gelast. Ik heb maar gelijk op voorhand mogelijk slechte / slecht wordende plekken ook maar laten opknappen. In wezen is het chassis van de bus helemaal goed, net als de bodem. Het is enkel de aansluiting van het plaatwerk aan de onderkant, die op een paar plaatsen slecht is. Zeg maar de buitenrand rondom. Ik heb de lasser verteld over mijn / onze ideeƫn voor wat betreft het laswerk. Hij liet me weten, dat hij in lege uurtjes ook het eerdere laswerk heeft hersteld. Er was weliswaar al voor de aanschaf van de bus aan de onderkant gelast, maar die lasser heeft na het lassen de lasnaden niet afgewerkt / weggeslepen. Dus dat stond wat slordig en leidde tot roestvorming. Deze aardige jongeman besloot het lelijke werk alsnog in orde te maken.
Hij hoefde voor mij alleen het laswerk te doen. Ik zou daarna het plaatwerk zelf afwerken. Toch heeft de lasser uit voorzorg vanwege het natte weer, de dorpel met zwarte tectyl behandeld. Dat ga ik komende periode verwijderen en de dorpel wat kleur betreft in de oorspronkelijke staat brengen. Dan kan ik ook de peesrail voor het antitochtdoek weer plaatsen.
De scheur naast de schuifdeur is ook gelast. Dus die kan weer klappen opvangen.
De lasser vond trouwens dat de onderkant er, gezien de leeftijd van de bus, nog erg goed uitzag. Zo hoop ik hem te houden.