zondag 1 september 2019

Vergeten is soms vervelend

Vooral voor mijn omgeving is mijn vergeetachtigheid soms erg vervelend. Iets wat ik zelf dan ook vervelend vind. Is mij net iets verteld, ga ik niet veel later vragen daarover stellen. Dan lijkt het alsof ik helemaal niet geluisterd zou hebben, maar dat is niet zo. Heeft iemand mij net een en ander verteld over zijn werk, vraag ik even later : "Hoe is het eigenlijk met je werk?" Als mij dan het verhaal weer verteld wordt, herken ik wel fragmenten ervan. Zo werkt dat dus.
Laatst had ik een wat lang telefoongesprek. Vraag me niet wat er allemaal besproken en door mij gezegd is. Ik weet wel met wie ik gesproken heb en bepaalde onderwerpen. Maar inhoudelijk wordt het lastiger om het gesprek te reproduceren. En toch zat ik al die tijd aan de telefoon te luisteren. Ik heb blijkbaar al snel een 'memory overflow' zoals dat in vakjargon heet. Als ik vanuit mijn twijfel nog even iets bij iemand controleer, dan krijg ik ook vaak te horen : "Dat heb je al gezegd."
Ik ben trouwens niet de enige met geheugenproblemen :