woensdag 25 september 2019

Pillenslikkers en snuivers

Minister Grapperhaus (doet zijn naam vaak eer aan) heeft een tijdje geleden een oproep gedaan aan festivalbezoekers : "Stop met pillen slikken!" Grapperhaus gaat er blijkbaar vanuit, dat iedereen naar hem luistert. Leuk zo'n minister. Een collega van hem denkt Rusland onder druk te kunnen zetten. Ook weer zoiets. Zo zijn er meer regeringsvertegenwoordigers die vreemd gedrag vertonen. In het Haagse is trouwens ook sprake van een festival. Een dagelijkse aan idioterie. Ik denk dat daar in het Haagse ook veel geslikt en gesnoven wordt. Anders is dat toch niet zo lang vol te houden? Ik bedoel, op een gegeven moment ben je toch nuchter, realistisch?
Ik herinner me nog de veranderingen wat feesten betreft. In mijn tijd was er rond half negen 's avonds eerst koffie met een plak cake, daarna kwam iets fris of een pilsje en voor middernacht was iedereen weer vertrokken. Mensen die later kwamen misten dan de koffie met cake. Haha! De aanvangstijden van feestjes en uitgaan verschoven geleidelijk richting middernacht. Het werd ook een gewoonte om vooraf al flink aan de alcohol te gaan. Maar dat was niet genoeg. Er kwamen weldra pillen aan te pas, want menig feest eindigde pas de volgende ochtend. Wie gedurende die tijd op wil blijven, 'moest' wel aan de pil of andere chemische troep. Het maakt niet uit waar men zich bevindt. Thuis, op een feestje of hangplek maar ook in de gevangenis of ondergebracht bij een of andere zorginstelling. Zelfs in onze zwaar bewaakte gevangenissen bevinden zich pillenslikkers en snuivers.