dinsdag 24 september 2019

Paspoort terug

Hoe slap ons ministerie van Justitie en daarmee onze regering is, blijkt weer eens in de kwestie rond de Marokkaanse jihadisten. Hoewel zij in Irak en Syrië gevochten en gemoord hebben, krijgen ze toch het Nederlands paspoort dat hen in eerste instantie was afgenomen, weer terug.
Ooit leerde ik dat ik de Nederlandse nationaliteit zou kwijtraken als ik in vreemde krijgsdienst zou treden. Tijdens mijn militaire diensttijd werd die wetsregel samen met het onderwerp desertie nog even herhaald, als waarschuwing. Ik denk vanwege de kritische sfeer en groeiende sympathieën voor het communisme in die tijd.
Deze jihadisten mogen dus weer terugkeren om alhier hun zieke geest en wapens tegen ons te mogen gebruiken. De verantwoordelijke politici schijnen een hekel te hebben aan hun eigen volk.