zaterdag 21 september 2019

Kluisje zonder slot

Vanmorgen was ik even in het schuurtje bezig. Aan de werkbank. Om veiligheidsredenen heb ik in het schuurtje een contactdoos met een schakelaar in gebruik. Met die schakelaar kan ik de spanning van de doos halen. Die doos gebruik ik voor het aansluiten van een wandcontactdoos aan de buitenkant van het schuurtje. Ik gebruik hem ook voor het gebruik van elektrisch gereedschap. Tussentijds haal ik dan de spanning eraf zonder de stekker eruit te hoeven halen. Bijvoorbeeld als ik koffie- of lunchpauze heb.
In de bus heb ik een voormalig kluisje in gebruik als opbergplaats. Ik heb het kluisje met het deksel tegen een opbergbakje gemonteerd, dat zich achter tegen de sokkel van de passagiersstoel bevindt. Op die manier is de inhoud gemakkelijker erin te doen en het valt niet op de vloer als ik het kistje openmaak. Of wel : er is over nagedacht. In dat kistje bewaar ik de acculader. Zo ligt dat ding voor het grijpen. Hoewel... er was wel een sleuteltje voor nodig. En dus ook een reservesleuteltje. Allemaal onnodig gedoe, want er bevinden zich geen kostbaarheden in dat kistje / kluisje. Sloten wekken vaak een andere indruk en neigen bij nieuwsgierigen tot vernielingen. Dus dat slotje heeft nadelen.
Ik heb het slotje verwijderd; keurig gedemonteerd en eventueel weer te gebruiken. In plaats van het slotje heb ik een eierkistsluiting op het kistje gemaakt. Dat scheelt weer twee sleuteltjes.