maandag 9 september 2019

Onkruid wieden

We zijn de week goed begonnen. Ik had een buurtbewoonster beloofd, dat ik haar tuintje weer onkruidvrij zou maken. Belofte maakt schuld en dus ging ik vanmorgen rond 9.30 uur aan de slag. Afgezien van het onkruid moest ik ook rekening houden met iets anders. Haar tuintje fungeert namelijk als beplante kattenbak. Zelf heeft ze geen katten. Een buurman verzorgt wilde katten. Maar de buurman heeft een betegelde tuin en de mensen ernaast ook. Dus ben jij met je tuintje de pineut.
Ze heeft allerlei middeltjes geprobeerd om de dakhazen uit haar tuintje te houden. Alleen vangkooien en een geweer heeft ze niet gebruikt. Een familielid heeft haar geadviseerd houtsnippers in haar tuintje te doen. Nou, al die snippers waren een soort kattenmagneten; het toiletbezoek nam alleen maar toe.
Later kwam mijn 'workmate' nog even wat helpen. Toen was de klus zo geklaard. De bewoonster is er blij mee. Wij dus ook.