woensdag 18 september 2019

Opgeruimd

Staat netjes. Vanmorgen maar weer eens het metaalafval weggebracht. Dit keer hoefde ik geen aanhangwagen te huren. Ik had al eerder een deel, voornamelijk oud ijzer, van de hand gedaan aan iemand hier in de buurt. Het restant ging in de bus. Om schade en viezigheid te voorkomen heb ik de bus eerst leeggemaakt. Ook de kussens en vloerkleden gingen eruit. Het meeste betrof aluminium afval. Dat weeg niet veel. Het zwaardere, zoals de bak met oude kabels en het lood, heb ik in het midden gelegd.
Bij de schroothandel was de boel vrij snel uitgeladen. Het was er alles behalve druk. Ik let altijd goed op in hoeverre er op het terrein metaal ligt, dat een band kan beschadigen.
Ik was net klaar toen het begon te regenen. Een bui, meer niet. Met de zon in mijn toet reed ik weer richting de loods. Missie volbracht. En wat een kale ruimte! Daarna werd de bus schoongemaakt en weer aangekleed.