donderdag 8 november 2018

Zo maar een reumatoloog

Niet alleen met een KNO arts, ook met een andere specialist hebben we slechte ervaringen opgedaan. Een reumatoloog van het ter ziele gegane ziekenhuis in Lelystad, was een nare, arrogante knakker. Al tijdens het intake-gesprek wilde hij al naar de injectiespuit grijpen. Op vragen gaf ie geen antwoord. Hij sprak telkens weer in termen van 'ik vind'. Dus 'ik vind dat je geen pijn hebt', 'ik vind dat je een paar spuiten moet hebben' en als de patiënt klaagde over pijn, zei hij doodleuk dat dat niet kon enz.
Wat de patiënt zelf ervoer en van mening was, vond meneer niet interessant. In de afsprakensfeer was meneer ook een knoeier. Sta je als eerste op een bepaalde dag genoteerd (08.30 uur) en zit je keurig op tijd in de wachtkamer, gaan er toch twee cliënten voor! Hoe kan dat? Een spoedgeval? Nee, navraag bij die twee leverde op dat zij beiden gewoon een afspraak hadden. De een een intake gesprek (duurde een uur), de ander een gewone afspraak (halfuur). Meneer zelf kwam pas om 08.45 uur aankakken. De secretaresse haalt bij navraag haar schouders op en doet voorkomen alsof ze geen grip heeft op het afsprakenprotocol van meneer. Uiteraard is de man zelf niet aanspreekbaar voor de kwestie. Meneer was ook een paar keer het dossier kwijt. Hij waagde het zelfs te stellen, als zou de patiënt het meegenomen hebben! Een paar keer belde hij op, gevolgd door enig gestotter. Meneer wist namelijk niet waarom hij moest bellen. Het stond wel in zijn agenda genoteerd, maar de reden niet. Gelukkig wist de patiënt meer. Kortom, het werd tijd voor een echte specialist in een echt ziekenhuis.