dinsdag 27 november 2018

Toch autorijden

Ik kan zo vier mensen opnoemen die weliswaar geregeld in hun auto rijden, maar die daarvoor in mijn ogen totaal ongeschikt zijn. Er zijn er twee wier ogen ronduit slecht zijn. Ik vind toch ook wel weer knap, dat ze toch telkens weer hun auto kunnen vinden en weer thuiskomen. Afgezien daarvan stapt een van hen met doodsangsten in de auto (vindt de auto een eng ding), terwijl de ander ernstige problemen met zijn motoriek heeft. Een ander zit onder de medicijnen en drinkt alcohol. Als ik hem zie valt mij ook zijn zeer trage motoriek, reactievermogen en versufte houding op. Alsof ie voor elke beweging eerst moet nadenken. Toch stapt hij geregeld in zijn auto.
En dan is er nog iemand die grote moeite heeft zich aan te passen aan het overige verkeer. Met gevolg dat hij gevaarlijke situaties creëert. Als hij een overtreding begaat krijgt ie een woede- uitbarsting. Want het ligt altijd aan de andere weggebruikers.