zaterdag 10 november 2018

Van Zilveren Kruis naar DSW

Om de alsmaar stijgende kosten van ons levensonderhoud enigszins te beperken, stap ik dit jaar na decennia van Zilveren Kruis over naar DSW. Althans, zoals het er nu naar uitziet. Door de grote graaiers rijzen de zorgkosten de pan uit. Meneer De Winter c.s. zullen flink verdiend hebben aan de failliet gegane ziekenhuizen. De zorg begint voor mij naar onbetaalbaar te neigen. Gelukkig kan ik nog hier en daar wat snoeien op mijn zorg. Eerder heb ik de aanvullende verzekering moeten beëindigen. Tja, ik moet toch wat. En helemaal stoppen mag ik niet, want ik ben wettelijk verplicht de grote graaiers maandelijks met een fors bedrag tegemoet te komen.
Als ik naar de veranderingen kijk op het gebied van sekse, vraag ik me af of het mogelijk is mezelf als vluchteling te gaan beschouwen. Als ik hier om me heen kijk, zijn zij veel beter af dan ik. Maar ja, had ik maar niet hier moeten gaan werken, maar vluchten.