zondag 18 november 2018

Bemoeizuchtig mens!

Op verzoek van de eigenaar van de woning heb ik een touw verwijderd, dat gespannen was tussen de gevel van zijn huis en dat van de buren. Aan dat touw, was kerstverlichting gehangen. Omdat het touw al wat vergaan was kon ik het met een stanleymes gemakkelijk doorsnijden. Ik heb dat keurig vlak bij de gevel gedaan. De verlichting heb ik voorzichtig behandeld door hem op te vangen, om gezeur te voorkomen. Daarna heb ik de verlichting met touw en al keurig opgerold en bij de buren in de tuin gelegd, op het punt waar bij hen de verlichting begint.
Wat denk je? Krijgt de eigenaar van de woning van een andere buurtbewoonster de vraag, waarom het nodig was die verlichting te verwijderen. Onder het mom van : "daar heb je toch geen last van?" Maar ja, de eigenaar stelt : aan mijn huis geen polonaise. En gelijk heeft ie. De buurtbewoonster bleek mij bespioneerd te hebben. Afgezien daarvan : waar bemoeit zij zich mee? Ze woont een eind verderop en negeert de de eigenaar van de woning al geruime tijd. Tot nu toe dan. Misschien moet ze eens achter de geraniums vandaan komen en iets nuttigs gaan doen. Aan de andere kant schijnt het in die buurt zo te zijn, dat bepaalde mensen zich heel graag bemoeien met anderen.