woensdag 28 november 2018

Samen onder de douche

"Nadat ik weer lekker achter mijn tennisbal aangerend had, wandelden we weer naar huis. Ik met mijn tong over de straat, de baas fluitend. Weer thuis viel mij op, dat mijn baas dit keer niet op de bank neerplofte om via teletekst het nieuws te lezen, maar de badkamer inging om daar wat te rommelen. Dat doet ie anders nooit! Terwijl ik hem nieuwsgierig met mijn scherpe blik volgde en mijn oren gespitst hield, rook ik opeens een naar geurtje. Een mij bekend geurtje waar ik wat bang voor werd. Slik. Het zal toch niet?
Wat denk je? Staat opeens de baas voor mijn neus met zijn broek op z'n knieën! Het vrouwtje was niet thuis en ik heb hem al eens horen vertellen over de jaren 60 / 70 en de seksuele revolutie, waarin ouders met hun tieners onder de douche gingen. Slik, slik, slik. Ik moest hem volgen de badkamer in. Dat deed ik maar, want verzet heeft bij hem geen enkele zin. In de douchecel stond een geel emmertje waar dat nare geurtje uit omhoog kwam. "Zo, ik zal je even van je kriebels verlossen", zei de baas. Daarna begon ie lauw water over me heen te sproeien. En toen, toen greep ie dat emmertje en pakte hij een spons. Hij begon me in te soppen, terwijl ie mij sprookjes vertelde over hoe goed dit voor mij was en hoe slecht voor de kriebelaars. Tussentijds riep ie : "Kijk eens, daar zijn je kriebelaars!!" Hij wees naar twee donkere stipjes op de natte witte vloer. Ik dacht : Is dat alles? Na twee spoelingen haalde ik weer opgelucht adem. Al was het drogen met de handdoeken ook niet bepaald leuk. Toen ik weer de badkamer uit mocht ben ik eerst gaan rollebollen op de deurmat. Toen de huiskamerdeur weer openging, deed ik het nog eens dunnetjes over op het kleed. Toen de baas met broek, sokken en vest weer de huiskamer in kwam, zei ie dat ik braaf was. Ik kreeg zelfs een bot! Ja, ja, vertel mij wat. Omkoperij natuurlijk, maar ja het moet maar."

Reactie van de baas : Fenna moet niet zo zeuren. Ze begon ondanks de voorzorgsmaatregelen te krabben, dus kreeg ze een antivlooien(shampoo)-behandeling. En... eh ik had enkel mijn vest, spijkerbroek en sokken uitgedaan. Dat was alles.