zondag 11 november 2018

Wat roestplekjes aanpakken


rechter portier
 Vanmiddag heb ik Fenna weer flink laten rennen. Op dit moment ligt ze achter me in haar mand zwaar te snurken. Ik vind het een heerlijk gezicht haar zo uitgeteld te zien liggen, met de wetenschap dat ze weer lekker aan haar trekken is gekomen. Ze gaat het rennen alsmaar langer volhouden. Dat komt ook vanwege de lagere temperaturen.
onder de rail van de schuifdeur
Op de bus zitten een paar roestplekjes. Ze bevinden zich op plaatsen waar een onderdeel of accessoire net of net niet de carrosserie raakt. Door het trillen wordt de onderliggende laklaag beschadigd en treedt roestvorming op.
achterportier rechts
In dit geval moet ik eerst twee portiergrepen verwijderen. De derde plek bevindt zich onder de rail van de schuifdeur. Ik weet niet hoe de rail verwijderd kan worden. Afgezien van grof geweld. Deze week hoop ik de plekjes te kunnen aanpakken. De meeste drukte is voorbij, dus er is weer wat tijd voor dit soort zaken. Ik wil overigens ervoor zorgen dat de bus goed 'gekleed' de winterperiode ingaat. Dus goed bestand tegen vocht en pekel.