vrijdag 23 november 2018

Vergelijken van levens

Dat doe ik wel meer. Mijn leven op een bepaald moment vergelijken met dat van anderen. Zoals met dat van mijn ouders. Onze oudste zoon is inmiddels 41 jaar geworden (dank je). Op zijn verjaardag heb ik hem weer bijgestaan met wat hand en span diensten. Ik vroeg me af wat ik op zijn leeftijd deed en in welke omstandigheden. In mijn geval moest ik terug in de tijd, naar december 1989. Zeg maar 1990.
Ik werkte in loondienst toen nog bij het bedrijf, waar ik rond 1980 begon. Ik wist toen nog niet dat het nog geen 2 jaar later failliet zou gaan en dat vanaf dat moment een zeer moeilijke periode zou aanbreken die tot ver na de eeuwwisseling duren zou. Een periode met veel downs en weinig ups.
Maar ik ben er nog. Gelukkig maar, want ik geniet van elke dag.
Onze zoon is ZZP'er. Zelf ging ik (noodgedwongen) als zelfstandige zo'n  4 jaar later aan de slag.