zaterdag 23 augustus 2014

Te snel

Ingezonden.


Nee dus...
Zelfs lege rol-emmers ontkomen niet aan, waarschijnlijk dezelfde soort lummels. Terwijl ik in mijn achtertuin eens bezig was zag ik dat de vuilniswagen in het straatje daarachter zijn rondje had voltooid en even daarna hoorde ik hier en daar het bekende holle gerommel van lege rol-emmers die werden teruggereden naar de woningen. Opeens zag ik door de heg heen een groene GFT-container met veel kabaal en een, voor zo'n ding, té hoge snelheid langskomen en dacht hier klopt iets niet! Toen ik via het tuinhek naar de straat rende en opzij keek zag ik nog net weer zo'n lummel; rijdend op een fiets met een container aan de hand die hij al rijdend gewoon had meegenomen. Net voordat hij afsloeg liet hij de container los en deze belandde met veel kabaal midden op de rijweg. Leuk hè?! Moet kunnen, toch?! Oud papier op de stoep, op de oud-papier-ophaaldag, oefent ook een bepaalde aantrekkingskracht uit op sommige lieden want onlangs werd een doos met kranten van een van onze buren de straat op geschopt. Gelukkig zag mijn vrouw het gebeuren en kon ik (nee, helaas niet de dader pakken) de kranten meteen weer snel oprapen.


Fan-tilator