dinsdag 5 augustus 2014

Sleuren aan de sleurhut

Samen even de boel controleren
Op weg naar huis heb ik flink doorgereden. Over het algemeen houd ik daar wel van : doorrijden. Rijtechnisch gezien betekent dat voor mij de toegestane maximum snelheid zo constant mogelijk aan te houden en dus zo min mogelijk te remmen of gas terug te nemen. Met de caravan achter de Matrix mag ik op de snelweg 90 km/uur rijden. De bedoeling van die snelheid is, dat ik met mijn combinatie het vrachtverkeer niet voor de wielen rijd.
Gevolg is wel dat ik toch geregeld ga inhalen, vanwege het vrachtverkeer dat 80 rijdt. Ik vind het een sport om dusdanig mijn snelheid te regelen, dat ik zonder afremmen of gas minderen kan inhalen. De naald moet op 90 blijven. Dat betekent soms dat ik net iets eerder naar de linker baan ga, dan normaal. Dat zijn de gevallen waarin achterop komend verkeer mij anders dwingt achter de vrachtwagen te blijven rijden. Ergo : gas terug en/of remmen. En daar heb ik allemaal geen zin in. Het betekent ook dat ik soms tegen de 100 km/uur zit. Niet lang, maar even. En even is vaak net genoeg voor een prent. En ook daarin heb ik geen trek. Dus is het niet alleen constant in de spiegels kijken, maar ook vooruit.