woensdag 27 augustus 2014

Muizenissen

Ingezonden :

Bovenstaande gebeurtenis deed mij weer denken aan een vergelijkbare situatie maar dan met een muis. Ik heb n.l. eens een bosmuis gevangen die op een nacht ons etens-voorraadkastje in de voortent van onze caravan had ontdekt. Via een hangend elektriciteits-snoer van de koffiepot was de rakker naar boven geklommen en had daarna een gat in het gazen ventilatieroostertje van het kastje geknaagd. Eenmaal binnen deed hij/zij zich tegoed aan alles wat van zijn/haar gading was en toen we dat de andere ochtend ontdekten bleek dat zelfs een aantal aluminium koffiemelk-cupjes waren gesloopt; wat een smeerbende zeg! Die avond stond er naast het bewuste voorraadkastje een muizenval met lokaas, in de vorm van een aluminium pan met op de bodem een héééérlijk! stukje kaas. De pan was bespannen met doorzichtig plastic folie en in het midden daarvan zat een kleine opening. Toen ik midden in de nacht even wakker werd, en getrippel op de bodem van de pan hoorde, wist ik dat mijn plan geslaagd was en ik draaide me nog maar eens lekker om. De andere morgen heb ik de muis heel ver het bos ingebracht, in de hoop dat hij/zij de geur van mijn stukje kaas van schrik was kwijtgeraakt. Kun je rekenen? Nou, .... reken daar maar niet op!

Fan-tilator