donderdag 7 augustus 2014

Op z'n kop

Elke keer wanneer ik zo'n zakje met schroeven of spijkers koop, ga ik tijdens het gebruik ervan de mist in. De hersluitbare opening zit aan de onder kant, maar het etiket en ophangoog aan de bovenkant.  Dus als ik dat geopende zakje in mijn beleving gewoon rechtop houd (ik heb steevast de neiging om het zakje bovenaan op te pakken), dan valt de inhoud eruit. Niet leuk als ik een een huishoudtrap sta te schroeven of te timmeren. Telkens weer vergeet ik de sluiting dicht te drukken. Logisch, want normaal zit ie aan de bovenkant. De fles ketchup, die normaal op z'n kop staat, levert me geen probleem op. Die heeft blijkbaar nog iets logisch. Maar die zakjes! Het geheel is blijkbaar een strijdig iets voor mijn grijze massa. Uit balorigheid gooi ik het zakje maar zelf eerst leeg. Van dat hoopje pak ik dan telkens wat ik nodig heb. Aan het eind van de klus, als ik de schroeven weer in het zakje terug gedaan heb, gebeurt het me weer : vergeten de sluiting aan te drukken. Grrr!