vrijdag 22 augustus 2014

Nationale Nederlanden en mijn pensioen

Helaas worstel ik nog steeds met een stukje pensioen. Het is de verzekeringsmaatschappij nog steeds niet gelukt, om een ernstige fout te corrigeren. Ik heb totaal vijf e-mails gestuurd en drie keer gebeld. Natuurlijk kreeg ik telkens weer met andere medewerkers te maken, die geheel blanco waren v.w.b. het probleem en volgens mij ook v.w.b. hun deskundigheid. Ze hebben ook niet de moeite genomen om conform hun eigen toezegging mij weer te bellen. Ik ben daar zelfs een paar keer speciaal voor thuis gebleven, verdorie!
Tot op heden heb ik niet iemand gesproken, die begreep wat er fout is gegaan, terwijl het echt niet zo moeilijk is.
Men heeft met een polis twee dingen gedaan in plaats van een. Ik wilde het bedrag voorlopig nog vastzetten. Dat is gelukt, want ik kreeg twee schriftelijke bevestigingen van de storting en de afhandeling.
Maar een week later ontving ik een Jaaropgaaf, die betrekking heeft op dezelfde polis! Of wel : NN doet voorkomen alsof men mij het polisbedrag heeft uitgekeerd. Maar ik heb niets gezien op mijn bankrekening.
Als matig boekhouder zou ik de 'jaaropgaaf' tegenboeken (zonder de uitbetaling daarin mee te nemen, want er is feitelijk niets uitbetaald), zodat de boel weer recht getrokken wordt. Maar zover reikt de kennis van de betrokken medewerkers nog niet. Maar als men het echt niet weet, mag NN mij het bedrag alsnog uitbetalen. Maar dan wel met de restrictie, dat het vastgezette bedrag gehandhaafd blijft. Hopelijk zijn ze zo dom om mijn voorstel aan te nemen. Dan kan ik met dat bedrag mijn door NN gecreëerde belastingschuld betalen.