Uit pure ellende heb ik een klacht geplaatst op een klachtensite. En wat denk je? De volgende dag (!) ontving ik een e-mail. Daarin stond dat het probleem was opgelost. Ik heb niet te vroeg gejuicht, maar eerst de inhoud doorgelezen. Toen bleek dat mijn probleem helemaal niet was opgelost. Het was een bevestiging van iets dat wel goed opgelost was, n.l. het banksparen. Grrrr!
De e-mail kon ik niet beantwoorden (no reply), want er viel blijkbaar verder niet over te communiceren. Ook de klachtensite berichtte mij dat het probleem opgelost is. Dus werd mijn probleem afgesloten. En dus heb ik het zelfde probleem nog een keer als klacht opgevoerd. Nadien is het stil van de kant van NN.
Vanmiddag ben ik maar weer in de telefoon geklommen. Meneer Ashwin was de eerste NN medewerker (van de zes anderen), die direct mijn probleemstelling begreep. "Zo krijgt u problemen met de Belastingdienst", constateerde hij.
Ook hem heb ik op verzoek via de mail een kopie van de Jaaropgaaf gestuurd. Hij belde niet veel later mij terug (ja, ja!) en zei dat de Jaaropgaaf gecorrigeerd zou worden. Hij zal mij daarover schriftelijk berichten.
Ik ben, na bijna twee maanden van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, behoorlijk opgelucht. Maar eerst (die brief) zien, dan pas geloven. En pas daarna de klacht verwijderen.