maandag 11 augustus 2014

Ik kijk MTV

Als het zo uitkomt, kijk ik naar programma's van MTV. Wat moet een oude vent als ik nou met MTV? Soms voor muziek en voor de rest kijken hoe het met de jongere generatie gaat. Ik kijk selectief. Ik heb de pest aan programma's waarin jongeren zich klem zuipen en te buiten gaan aan seks, anabole en drugs. Nee, ik kijk soms naar stukjes uit Teen Mom, een programma over tieners die ouders worden (ongewenste zwangerschap). Louter om te ervaren hoe de hedendaagse jeugd met fouten en hun verantwoordelijkheden omgaan. Ook een programma als Made is interessant een keer te zien. De luie jeugd grensoverschrijdend aan de slag : een schop onder de kont krijgen en iets presteren. Zoals een meisje dat alleen met haar uiterlijk bezig is, dat gaat leren boksen. En dat eindigt dan in een heuse bokswedstrijd. Prachtig!
Ook interessant is het programma waarin iemand haar vriend of zijn vriendin bij hem/haar thuis laat logeren.  Vaak hebben moeders problemen met een vriendin en vaders met een vriend of het veranderde gedrag van hun eigen zoon.