dinsdag 5 augustus 2014

Donateur van Lelystad

Omdat ik wat pecunia moest overmaken naar een familielid, zag ik dat de gemeente Lelystad de automatische incasso voor de gemeentelijke belastingen nog haar werk liet doen. Met andere woorden : ik ben donateur van Lelystad.
Vanmorgen heb ik maar even gebeld. Ik werd na een keuzemenu te hebben doorlopen vriendelijk te woord gestaan door een mevrouw. Ze sprak tamelijk vlug, maar ik kon haar goed volgen. Toen ik het probleem aan haar had uitgelegd, controleerde ze de administratie. Mijn vertrek uit de stad was keurig opgetekend net als mijn nieuwe domicilie. Ze verbaasde zich erover dat met de automatische incasso niets gebeurd was. Ze beloofde mij plechtig, dat ze de zaak zou laten rechttrekken. Ik krijg daarvan een schriftelijke bevestiging. Hopelijk komt Lelystad straks niet een paar honderd euro tekort op de begroting.