zondag 31 augustus 2014

De Historic Grand Prix -2-


Op het circuit aangekomen liepen we maar gelijk even de eerste de beste paddock binnen. Ik vind het altijd weer de meest interessante locatie van menig circuit. En helemaal als ie vrij toegankelijk is, wat bij de meeste klassieke snelheidswedstrijden het geval is. Ik waande me weer in de vorige eeuw. De merken en modellen van de wagens riepen herinneringen op aan de jaren 60, 70 en 80. Ik hoefde net geen slabbetje om toen ik tussen de wagens door de ene na de andere bekeek.
De lucht was gevuld met de geur van brandstof en olie en niet te vergeten het enorme geluid van oude racewagens, die over het circuit hun rondjes draaiden.
Een prachtige Lotus met de typisch opstaande hoofdsteun bracht me terug naar de jaren 50. Een vriendje van mij had de auto in Dinky Toy uitvoering! Haha!
Na door de paddock geschuifeld te zijn klommen we omhoog de duinen in, op zoek naar een stek met mooi zicht.

-wordt vervolgd-