zaterdag 9 augustus 2014

Oplichters aan het werk

Schrijf ik iets over de verkoop van mijn CBX, krijg ik dit bericht :


Hallo, Ik ben tevreden met de auto, maar ik zou graag u mij de laatste vraag price.Payment zal worden verzonden met PayPal en ik zal omgaan met de PayPal kosten zo goed.Ik zal regelen met iemand te hebben de auto opgehaald van uw locatie nadat ik heb betaald als ik ben buiten de stad op de moment.In de tussentijd zal ik blij zijn als u het opzetten van een account bij PayPal als je het niet hebt, is zeer gemakkelijk en veilig gewoon inloggen op paypal.nl (Willem : weergegeven als een link) en het opzetten van het account. Paypal is de enige online betalingsmethode bedrijf waar ik vertrouw Ik gebruik het voor de afgelopen 3 jaar en ik heb nooit problemen met them.I hebt blij als je weer zo snel mogelijk naar mij met uw paypal registratie e-mailadres zal zijn als je nog steeds geïnteresseerd zijn in deze deal, dank en God zegene u

Met vriendelijke groeten


Tot zover het bericht. Er staat geen naam onder, maar die zal ongetwijfeld 'Uw notoire Mr. Oplichter' moeten zijn.
Zoals je ziet gaat het om een standaard tekst, waarin gereageerd wordt op de verkoop van een auto. Het komt voor dat men keurig betaalt, maar na overschrijving van het voertuig, of net eerder de betaling weer terugdraait. Wat dat betreft is ook PayPal niet helemaal betrouwbaar. De overboeking van bank naar bank wel. Maar de rest erom heen dus niet.