dinsdag 1 april 2014

Omroep Flevoland 25 jaar

Geregeld, bijna dagelijks, kijk en luister ik naar Omroep Flevoland. Gewoon om het nieuws te volgen. Een leuke zender, al zijn er toch wat zaken voor verbetering vatbaar. Onlangs heeft de zender besloten geen nieuws meer te brengen over de Almere FC. Louter omdat de voetbalclub wil, dat interviews en dergelijke tegen de achtergrond van een reclamezuil met de namen van de sponsors van de club afgenomen worden. In menig beeldverslag zie ik reclameborden langs de velden, die niet uit beeld weggepoetst zijn. En laten we eerlijk zijn : waar bestaat zo'n omroep van? Juist : van reclame. Met deze stap verliest de omroep weer wat kijkers. Trouwens, het valt me op dat de informatie over (amateur)voetbal op de Flevotext pagina's uiterst belabberd is. Ik krijg de indruk dat sommige verenigingen uit de Flevopolder geboycot worden. Ik zie ook nauwelijks uitslagen en/of standen van die clubs. Wel veel lege pagina's en het programma van komend weekend in plaats van de uitslagen. Soms vermeldt de index een paginanummer, dat niet bestaat of een ander bericht weergeeft. Helaas is ook geregeld sprake van fouten in de tekst. Vandaag ook weer. Een kwestie van kritisch naar je eigen werk kijken. En bij voorkeur laten kijken, want vaak lees je over je eigen fouten heen. Kijk maar naar mijn teksten. Maar ja, ik verdien er geen geld mee en mijn hond vertikt het nog steeds om even de boel vooraf te controleren.
Neemt niet weg dat ik al 18 jaar van de lokale omroep geniet, hoor. Maar het kan altijd beter hè?