zaterdag 19 april 2014

Fenna's rasgenoot

Aan het eind van de straat een bos
Kiekeboe!
Op nog geen drie minuten lopen bevindt zich hier een bos. Daar wandel ik met Fenna als het zo uitkomt. Vanmorgen was ik haar even kwijt. Ze was wat achter mij blijven hangen. Je kent het wel : overal snuffelen. Maar opeens zag ik haar koppie vanachter een dikke boom naar mij kijken.
Maar toen ik haar riep reageerde ze niet. En even later was er verwarring, want ze kwam vanachter mij mij voorbij rennen. Wat was het geval? Er was nog een Friese stabij in het bos. Eentje die erg veel op Fenna leek. Het was een reutje van net een jaar. Van de jongen (14 jaar) die hem uitliet hoorde ik allerlei verhalen, die me deden denken aan Fenna's eerste jaar. Ook deze reu is een ware stuiterbal. Maar ik kon de jongen troosten met Fenna als voorbeeld. Ze is een stuk rustiger geworden. Leuk was ook te horen en te zien dat de jongen veel van het opvoeden van een hond afwist. Zijn hond had meer witte vlakken dan Fenna en zag er qua lichaamsbouw erg mooi uit. Beiden speelden even met elkaar, maar toen werd het weer tijd om te gaan snuffelen.