zondag 13 april 2014

Jakhals Erik Dijkstra

Het komt voor dat iemand uit balorigheid een steen of ander zwaar voorwerp van een viaduct afgooit, terwijl daar verkeer onderdoor rijdt. Niet alleen een onbegrijpelijke, maar ook een levensgevaarlijke actie. Zelf heb ik rijdend op de motor zoiets meegemaakt. Ik schrok me een hoedje toen ik door een hard voorwerp werd geraakt, dat door een scholier naar beneden werd gegooid. Sindsdien ben ik extra op mijn hoede als ik mensen op een viaduct zie staan of lopen. Ik wissel zelfs van rijbaan, om mogelijke problemen uit de weg te gaan.
Een dergelijk viaduct-incident leidt soms tot een ware klopjacht op de dader(s). Er is sprake van een poging tot toebrengen van zwaar letsel dan wel doodslag.
Jakhals Erik Dijkstra is ook zo'n iemand. Hij haalde het in zijn hoofd om bij wijze van grap (hoe verzint hij het) een flesje van hoog naar beneden te keilen om opzettelijk iemand te raken. Die iemand zat in een rondvaartboot van nota bene de Zonnebloem Stichting!
Erik denkt er vanaf te komen met een simpel excuus. Ik hoop dat hij aangeklaagd en gestraft wordt voor zijn levensgevaarlijke grap.