woensdag 9 april 2014

Een lange dag

Toen ik vanmorgen wakker werd en even naar de klok tuurde, dacht ik : het wordt een lange dag. Ik was namelijk klaarwakker en het was pas half vijf! Ik ben zonder zingen onder de douche gaan staan. De tieners lagen nog op een oor. Daarna ben ik mijn kast gaan leegruimen. Ik heb de boel gelijk maar even uitgedund.
Op zolder heb ik ook nog wat spullen gesorteerd. De zolder is eigenlijk zo goed als leeg. We gaan met de verhuizing planmatig te werk, van boven naar beneden.
Toen ik de huiskamer betrad, was het half zeven. Tijd voor het nieuws en een ontbijtje. De kamer vulde zich even later met de geur van geroosterd brood. Op het aanrecht piepte de eierkoker : "Je zacht gekookt eitje is klaar!" Het theewater stond ook al te borrelen. Een ontbijt als pauze. Het is mooi weer met weinig wind. En er wacht veel werk op mij om verzet te worden. Gelukkig maar. Ik kan nu eenmaal niet stilzitten.