woensdag 23 april 2014

Fenna wordt gediscrimineerd

Die Fenna ist immer dabei...
Hopelijk gaan we straks weer met vakantie. De hond gaat dan ook mee. Wat het meenemen van honden betreft (we hebben honden sinds 1976), heeft het mij van begin af aan verbaasd, dat we voor onze hond(en) op campings moeten betalen. Onze hond mag echter geen gebruikmaken van de faciliteiten, zoals de douche, de speeltuin enz. Ik mag zelfs niet eens de uitwerpselen door het toilet spoelen. De hond mag er alleen verblijven op de door ons gehuurde plek en vooral z'n bek houden. En daarvoor moet ik dus extra betalen. Het opvallende is, dat als ik een kanarie mee zou nemen of een ander huisdier zoals een kat of een Vlaamse reus, ik voor dat beestje niet hoef te betalen. Terwijl de omstandigheden voor hen exact dezelfde zijn als die voor de hond. Op veel campings bevindt zich niet eens een apart uitlaatterrein(tje), poepzakjesautomaat en/of een speciale container voor hondenpoep. Bij de receptie krijgt de hond ook geen 'dogtag' met de naam en het telefoonnummer erop voor het geval de hond ontsnapt. Zeker in het buitenland erg handig. Ik zou dat als een extra service, zelfs als een hondvriendelijke benadering zien. Dus die maken we maar zelf. Helaas is ook voor veel campings de hond een melkkoe.
Toch zijn er nog hier en daar campings waar honden gratis mogen verblijven. Lijkt me heel gewoon.