maandag 28 april 2014

Help, mijn man is klusser! -2-

Een andere doos
Op zolder wilde ik een stuk verlengsnoer verwijderen. Het snoer was zo'n tien meter lang en liep achter een gording van de ene naar de andere kant van de zolder. Ik besloot wijs genoeg eerst maar de stekker eruit te trekken. Ondanks de aanwezigheid van een aardlekschakelaar, had ik geen zin in een knetterende knal.  Ik verwijderde eerste de deksel van de doos. Toen begon ik twee schroeven waarmee de grondplaat op de gording was bevestigd los te draaien. Alles verliep vlekkeloos. Ik ving met mijn rechterhand de los geschroefde doos op en ..... PATS!! Ik schrok me een hoedje en liet de doos uit mijn handen vallen. Ik keek direct naar de andere kant van de zolder. Daar zag ik dat de stekker nog in de wandcontactdoos zat. Oeps! Hoe kan dat nou? Die had ik toch eruit gehaald?
Later bleek dat ik weliswaar een stekker had verwijderd, maar dat het een andere was dan die ik in mijn gedachte had.
Ik voel nog steeds een prikkelend gevoel in mijn vingers. Maar dat is alles. Het liep gelukkig goed af. Dus de oplossing van het raadsel "Het is zwart en het hangt aan het plafond" is dus "Willem, die dacht dat ie de goede stekker had verwijderd."