woensdag 30 april 2014

Klein Waterlooplein

In het lokale nieuws zag ik een stukje over de kringloopwinkel Klein Waterlooplein. Ik ben daar, in de Wartelstraat achter de Praxis, een aantal keren geweest. In eerste instantie vanwege mijn zoektocht naar oude muziek. Later kwam ik daar ook wat overtollige, maar nog goed bruikbare spullen brengen.
Het is daar, zoals in het nieuws werd gezegd, inderdaad een gezellige, knusse boel. Wel wat krap opgezet, maar ergens is dat ook wel weer aantrekkelijk. Het aanbod is overzichtelijk gesorteerd en de bediening erg klantvriendelijk.
De keren dat ik wat spullen bracht, werd mij gevraagd of ik zelf interesse had in bepaalde spullen. Ik vertelde de blonde eigenaresse (ze had wat mij betreft zo uit een gezellig Amsterdams café kunnen komen) over mijn zoektocht naar oude lp's. Als tegenprestatie voor de gebrachte spullen mocht ik van haar geheel gratis en zeker niet voor niets vijf lp's uitzoeken! Kijk, dat noem ik nou eens klantvriendelijk. Een heel andere opzet en aanpak in deze kringloopwinkel.