zaterdag 4 maart 2023

Gemanipuleerde informatie

Bepaalde zoekmachines, zoals Google, zijn merkbaar gemanipuleerd. Als ik politiek correcte informatie opvraag, dan word ik overstroomd met suggesties. Als ik opzoek ga naar de waarheid, de feiten, dan word ik ook eerst overspoeld met politiek correcte info. Daarna moet ik dieper graven, soms tevergeefs.
Gelukkig zijn er meer zoekmachines en nog veel redelijk objectieve nieuwszenders op het www. Maar voor hoe lang nog? Ik zie duidelijk een ontwikkeling die veel weg heeft van een proces richting het Chinees controlesysteem. Daarin blijft het niet beperkt tot Big Brother is watching you, maar ook dat mensen via hun portemonnee en sancties een bepaalde levenswijze opgedrongen wordt. Het is algemeen bekend, dat de regering van Canada (Justin Trudeau), daar een aanhanger van is. Trudeau op zijn beurt is een fanatiek volger van Klaus Schwab (WEF) en daarmee is de cirkel rond. Het optreden van de Canadese handhavers ten tijde van de coronacrisis en demonstraties tegen zijn regering laat dat ook zien in Zuid Amerikaanse (dictatuur) taferelen.
Opvallend vind ik de politieke koers van de meeste westerse landen. Die lijkt erg veel op elkaar. Met als hoofdlijn : controle op de burger, het klimaat, het verjagen van veehouders en het afbreken van de Zorg. Daartegen wordt overal gedemonstreerd, maar dat laten de MSM niet zien. De MSM is net zo'n geldwisselkantoortje op Bali : je wordt genaaid waar je bij staat.