woensdag 22 maart 2023

De koppen eraf

Tussen de buien door heb ik toch maar de palen van de schutting op dezelfde hoogte afgezaagd. Het waren er maar drie van de acht, dus het viel mee. Helaas kon ik niet over de reciprozaag beschikken. Dus was ik aangewezen op mijn trouwe decoupeerzaag. Echter, de dikte van de palen was met een centimeter meer, dan de maximale lengte van mijn decoupeerzaag. Dus moest ik van beide kanten van de palen zagen. Dat ging prima, maar niet bij de hardhouten exemplaren. Daar heb ik toch echt de reciprozaag voor nodig. Op de overige palen heb ik de metalen hoedjes geplaatst.
Het laatste smalle paneeltje heb ik even opnieuw geplaatst. Er zaten nog twee montagesteunen in de paal van de standaard schutting. Die heb ik verwijderd, zodat het paneeltje beter aansluit.
Voordat ik de schutting ging plaatsen had ik een touw gespannen op de erfgrens van achteren naar voren. Bij het huis had ik het touw aan de standaard schutting vastgemaakt. Met behulp van dat touw, een rolmaat, een paal en de waterpas heb ik de plek bepaald waar ik de grondboor in de aarde moest prikken. De panelen zijn 1,80 meter breed. Leuk allemaal, totdat we erachter kwamen, dat de paal van de schutting bij het huis scheef stond! Hij stond bijna 7 cm uit het lood. Omdat we nog zo'n 4 panelen te gaan hadden, hebben we het verschil onderweg gecorrigeerd. Je ziet er niets van. De schuttingdelen staan mooi in één lijn en de scheve paal staat weer recht.