zondag 26 maart 2023

Vreemd?

De laatste tijd vind ik steeds vaker zwerfvuil in de vorm van afval van vapen. Het schijnt vooral bij jongeren erg populair te zijn.
Toen ik iemand wilde spreken en aangebeld had, ging de voordeur open. Er kwam een zware nicotine geur naar buiten. Ik kreeg direct last van mijn keel. Mij werd gevraagd even binnen te komen. Maar ik weigerde, met de opmerking : "Ik heb astma en ik ruik een zware nicotine lucht. Ik blijf liever buiten." Waarop de bewoner triomfantelijk zei : "O, ik heb ook astma!" Het klonk alsof iemand eindelijk een lotgenoot gevonden had. Het feest kan beginnen. Maar goed, wel vreemd dat zo'n iemand zoveel sigaretten rookt. Hij ziet er ook erg ongezond uit.
Hier in de buurt is nog zo'n iemand. Broodmager, lijkbleek, hoestend en ziekelijk. Die rookt ook. E-sigaretten. Je weet wel, die sigaretten die ongevaarlijk zijn.