donderdag 30 maart 2023

Ezels

Zoals je weet puzzel ik graag. Al eerder merkte ik op, dat er tegenwoordig erg veel Engelse woorden gebruikt worden. Dus zoek ik me suf naar een bepaald Nederlands woord, moet het een Engels woord zijn. Erg vervelend hoor!
Maar er gaat nog meer mis met de hedendaagse puzzels. Gebrek aan kennis steekt steeds vaker de kop op. Zo vindt men een schroef hetzelfde als een bout. En is een ring een moer! Nu maar hopen dat ze behalve het maken van puzzels met hun vingers van fietsen enz. afblijven.
Laats moest ik op zoek naar een woord, dat voldoet aan de omschrijving Een paardachtige ezel.  Ik dacht aan een muilezel of misschien zelfs een zebra. Je weet maar nooit. Maar het antwoord moest zijn : ezel! Tja, als je per se jezelf wilt terugzien in zo'n puzzel. Ik kom meer van die onwetendheid tegen. Ik zou ze vanwege mijn mindere geheugen eens moeten gaan bewaren.