maandag 27 maart 2023

De wolf is schadelijk

Afgezien van de beoogde stikstofmaatregelen, heeft de regering nog een ander ijzer in het anti-boer vuur : de wolf! Afgelopen weekend zijn ruim 20 schapen doodgebeten door een (1) wolf. Ondanks dat het weiland afgezet was met een hekwerk dat conform de voorschriften van de Provincie gemaakt is. Ik hoor de wolvendeskundigen nog verkondigen, als zou de wolf enkel jagen om te eten, 😂😂. Als hondenbezitter met enige kennis van de wolf, weet ik beter. Ik blijf zeggen : wolven in dergelijke gevallen gewoon afschieten. Ook als ze onder de mensen komen. Nog even en ik kom hier een wolf tegen. Ik moet mijn getrainde huisdier Fenna aangelijnd houden, terwijl de beschermede wilde wolf los mag lopen. Mocht het ooit zover komen, dan zal een aanval op Fenna het laatste zijn wat zo'n wolf deed.
Kan je je voorstellen, dat er quasi deskundigen zijn, die de wolf in de Oostvaardersplassen wilden loslaten? Ik vind doodschieten van de grazers dan humaner, dan de martelgang die de prooien van wolven moeten ervaren. Wolven zijn agressief en doden andere dieren vanwege hun jachtinstinct. En als het uitkomt eten ze een deel van hun prooi. Maar dat zal niet altijd het geval zijn. Het is voor een wolf (en menige hond) gewoon doden om te doden.