dinsdag 28 maart 2023

Dom voetbal

Gisteren bekeken wij de 2e helft van Oranje tegen Gibraltar. Vooraf vond ik het nogal raar te denken om een doelpuntenfestijn te gaan zien. Zo schat ik Oranje helemaal niet in. Wat mij opviel tijdens die 45 minuten was het alsmaar spelen in hetzelfde trage patroon. Gibraltar werd alle tijd gegund om de verdediging voor het eigen doel op te zetten. Er was geen intelligentie en creativiteit op en naast het veld aanwezig om eens wat anders te proberen. Zoals een counter na de tegenpartij wat meer bij eigen doel te hebben weggelokt. Of schoten uit de tweede lijn. Of ballen in de ruimte achter de verdediging en het doel. Trainer Koeman vond het allemaal goed. Ik heb hem geen enkele keer boos gezien of zien ingrijpen. Maar goed, mijn kruiswoordpuzzel was weer helemaal af.