zaterdag 18 maart 2023

In de rui

Tijdens het stofzuigen deze week viel het mij op : Fenna is weer in de rui. In de doorzichtige opvangbak zag ik een zwart bolletje alsmaar groter worden. Als ik vluchtig naar de vloer kijk, valt mij niets op. Als ik zou gaan liggen en dan over het vloeroppervlak kijk, zie ik hier en daar hondenharen. Maar ik ga niet meer op de grond liggen. Tenminste, niet met opzet.
De komende periode moet er dus regelmatiger met de stofzuiger door het huisje gegaan worden. En Fenna krijgt meer kam- en borstelbeurten. Ik ben dan niet al het vacht uit haar huid aan het trekken hoor. Ik gebruik een grove (Fenna) kam en dito borstel die enkel de al loszittende vacht verwijderen. Ik doe dat totdat er geen haren meer aan de borstel of kam achterblijven. Het voorjaar komt eraan.