vrijdag 17 maart 2023

Het gaat weer

Omdat ik me niet zo fit voelde en zelfs slaperig, heb ik even de bijsluiter van de tetanus spuit doorgenomen. Er staat o.a. in dat ik me koortsig zou kunnen voelen en vermoeid. Nou, dat klopte dus. Geen zorgen. Omdat er af en toe toch nog wat bloed stroomde, heeft mijn privé verzorgster een verband met een kompres om mijn hoof gebonden. Toen ze daarmee klaar was zei ik : "Nu nog een paar veren erin en ik kan buitenspelen." 😅 Met gevolg dat ik later weer naar die prachtige video's met Pow Pow dansers zat te kijken. Als kind had ik al iets met de Natives.
Afgelopen nacht werd ik af en toe wakker vanwege de wond. Als ik mijn hoofd bewoog, trokken de haren aan de wond. Ik voel de wond ook als mijn mimiek verandert. Zelfs als ik knipoog voel ik de hoofdhuid trekken. Die huid ligt vrij los op de schedel en is zodoende erg bewegelijk. Maar... ik heb goed geslapen. Het vervelende is wel, dat ik mijn haren niet mag wassen. Ze zitten onder het opgedroogd bloed. Dat zal een paar dagen zo moeten blijven. Dus het douchen moest met de douchekop in de hand gebeuren. Ik voelde me na het douchen alles behalve schoon, vanwege mijn hoofd.
Maar ach, alles is maar tijdelijk en de tijd vliegt voorbij.