dinsdag 21 maart 2023

Gat gedicht

De hele ochtend regende het hier. Zo'n nare, trieste miezerige bui. Maar rond het middaguur werd het lichter en droger. Zoals ik me voorgenomen had, heb ik vanmiddag toen het droog was de smalle opening tussen de 'nieuwe' en de oude standaard schutting (tegen de woning gemonteerd) dichtgemaakt. Ik heb een paneeltje op maat gezaagd. Dat heb ik aan beide kanten gedaan, zodat ik een mooi paneeltje overhield. Dat heb ik tussen de beide schuttingdelen gemonteerd. Ik werd wel wat gehinderd door oud, roestig montagemateriaal, zodat ik wat moest smokkelen. Maar een kniesoor (ik dus) die daarop let.
Dus de schutting is in zoverre af, dat de tuin volledig omsloten is. Nu nog de palen op gelijke hoogte brengen met een reciprozaag, zodat ik de metalen afdekkapjes erop kan schroeven. Hier en daar wat uitstekende schroeven wegslijpen en dan is het werk gedaan. Allemaal gratis en hopelijk niet voor niets.