dinsdag 21 maart 2023

Een medium

 Een paar keer heb ik opvallende dingen meegemaakt. Zo werd ik een keer spontaan aangesproken door een vrouw. Ze legde haar hand op mijn arm en vroeg mij : "Bent u soms Ruud?" Het eerste wat ik dacht was : "Weer iemand die ons verwisselt." Toen ik zei dat Ruud mijn broer is, zei ze : "O, dan is het Ruud die zegt, dat het goed met hem gaat." Het was even schrikken, want Ruud was een paar maanden eerder overleden. Maar het bericht deed me goed. Ik had het nodig.
Later las iemand mijn hand. Dat gebeurde op een Kumpulan ergens in Zwolle. Ik kreeg een gratis lezing aangeboden. Die meneer vertelde niet alleen over ons gezin met de drie kinderen, maar ook over het gezin waar ik zelf als kind deel van uitmaakte. Hij ging in het bijzonder in op de relatie tussen mij en mijn vader en andersom. Het was erg raar om een vreemde zo over mijn vader en mij te horen praten. Alsof ie al die jaren op onze schouders had meegeluisterd en gekeken. Het klopte allemaal.