maandag 20 maart 2023

Fris en fruitig

Na de klus en de lunch ben ik nog even teruggegaan naar die tuin met de 'nieuwe' schutting. Daar heb ik niet naar spijkers op laagwater, maar naar schroeven op de grond gezocht. Ik wilde daarmee voorkomen dat die dingen bij iemand of iets (het hondje) in de voeten zouden verdwijnen. Omdat ik daar toch al was, heb ik een stukje schutting meegenomen. Het is breed genoeg om de smalle resterende opening te dichten. Ik ga het thuis pasklaar maken, zodat ik het er enkel hoef te monteren. Deze week zal regenachtig weer bieden. Tussen de buien door zou ik dan vlug die opening kunnen dichten.
De smalle opening bevindt zich tussen de laatste schuttingpaal en de standaard  schutting die aan de woning vastzit.
Weer thuis gekomen ben ik onder de douche gestapt. Zonder badmuts, want dat vond ik helemaal niets. De wond is al goed dicht en ik wilde gewoon mijn haren eens goed wassen. Voor alle zekerheid heb ik tijdens het wassen van mijn haar met shampoo mijn vinger op de jaap gelegd. Ter bescherming, want met de andere hand ging ik even flink over mijn geshampoode grijze bolletje. Er zit weliswaar een dikke korst op de wond, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Zo heb ik mijn haren eindelijk weer eens goed kunnen wassen. Het drogen was deppen. En een föhn gebruiken. Ik heb dat ding heel vaak gebruikt, maar nooit voor mijn haren. Meestal als gereedschap voor de bus / auto. En om etiketten te verwijderen. Toen ik hem voor mij haren gebruikte, voelde ik me net een mietje. Het is zoals het is. Mijn haren zijn droog geblazen. Ik voel me weer helemaal fris en fruitig!