woensdag 19 mei 2021

Toch maar voor de deur

Het Irak dat zo nodig van een dictator verlost moest worden, maakt zich klaar om deel te nemen aan de oorlogshandelingen in de Gaza strook. Leuk zo'n bevrijd, democratisch land. Vanuit Syrië en Libanon wordt Israël ook beschoten. Daar huizen veel pro-Hamas groeperingen.
Ik was gisteren van plan naar de loods te gaan, om daar wat aan de bus te doen. Omdat het weer erg wisselvallig is, heb ik maar besloten de paar dingen die ik wilde doen, hier te doen. Het zijn geen grote klussen of zo. Ik wilde niet bij de loods aankomen om vervolgens een regenbui op mijn hoofd te krijgen. Ik heb gewacht tot het droog was en ben toen met wat gereedschap naar de bus gelopen. Het waren klusjes in de bus, dus niet op straat. Het laatste is trouwens verboden, vanwege het milieu. Niet iedereen trekt zich daar iets van aan. Ook hier zie ik soms een auto zonder wielen, die dagen aaneen op assteunen staat. Ik heb zelfs iemand een paar keer een auto op straat zien spuiten. Met spuitbussen. Kijk, dat soort zaken doe ik dus niet. Als ik het wel zou doen, dan kan ik niet ontspannen werken.
Dus ik heb in de bus wat zitten klussen. En al die tijd scheen de zon. Natuurlijk.