dinsdag 18 mei 2021

Asperges

in de koekenpan
Vanavond eten we asperges. Ik meende nog niet zo lang geleden te horen, dat die witte vingers niet zo goed wilden groeien. Vanwege de uitblijvende zon. Omdat we die witte staken niet vaak eten, heb ik eerst op het www wat informatie opgedoken en gelezen. Sonja heeft gelukkig ook een saus in huis gehaald. In de koelkast zag ik ook wat ham. Wat ik niet gevonden heb, is een aspergespan. Wel een grote koekenpan.
Na wat afweging heb ik besloten de asperges te koken en daarna in een ovenschaal te doen. Dan de saus met stukjes gesneden ham er overheen gieten en voor het smullen de schaal in de oven te doen. Om die witte dingen op te warmen.
in de aspergesaus
Ik heb ook gekozen voor gekookte aardappels. Geen zin in extra werk vandaag. Ik ben geen kok. In elk geval is het zo, dat wanneer het vrouwtje (ja Sylvana, het vrouwtje) weer thuiskomt het eten zo goed als klaar is. Mijn enige bezwaar tegen asperges is de geur. Van mijn urine de volgende dag. Dat wordt weer met een knijper op mijn neus naar het toilet. Die geur schijnt te maken te hebben met zwavel. Dat wordt door het lichaam geproduceerd na het eten van asperges. Nou, lekker dan. Niettemin : smakelijk eten!

Ps. Tijdens het eten bleek dat ik een paar asperges te dun geschild heb.