woensdag 19 mei 2021

Pa's muziek

Vanwege onze gemeenschappelijke belangstelling voor muziek, wisselden mijn broers en ik soms ook muziek uit. Met mijn jongere broer Ruud was dat toen de hedendaagse muziek. Met mijn oudere broer de muziek van vroeger, muziek van onze ouders. Zo kreeg ik van hem cd's met muziek die vroeger door de huiskamer klonk. Soms kreeg ik ook video's met muziek. Maar die bevatten dan weer de muziek uit de jaren 60 en 70.
Ik heb hier twee cd's met muziek die in de jaren 50 bij ons thuis klonk. Van mijn broer Joop gekregen. Muziek van o.a. Arthur Boogie Smith, Chris Barber en Wilbur de Paris. Van Arthur hadden we 78 toeren platen. Van Chris en Wilbur waren het 33 toeren lp's. Een van de lp's had een hoes met een hondje op de trappen van een gebouw. Nostalgische klanken waar ook wij graag naar luisterden :