zaterdag 15 mei 2021

Ik ben geen medewerker

Of ook weer wel, want ik vind samenwerken ook erg leuk. Waar ik niet tegen kan, is wanneer ik aangesproken word alsof ik een medewerker van de spreker ben. Helemaal niet wanneer zo'n spreker dan ook nog een stuk jonger is dan ik. Zo'n iemand komt mij te brutaal en/of onfatsoenlijk over. Wat respect voor ouderen is tegenwoordig al weer heel wat.
Ook toen ik inderdaad een medewerker was, werd ik door een zeer jonge leidinggevende aangesproken alsof ik een of ander kwajongen was. Zij was denk ik rond de 27 jaar, ik toen 64. Dan roep je toch niet : "Hé, hier komen jij!"? En dan ook nog schreeuwen tegen mij in plaats van praten. Niet alleen tegen mij hoor. Dat deed ze ook tegen andere ouderen. Ik vind dat respectloos gedrag. Nee, dan ben ik even geen medewerker. Dan ben ik een mens die met wat respect (de rest moet ik verdienen) behandeld wil worden.