donderdag 20 mei 2021

All I have to do is dream

Voor mij een bekend nummer van The Everly Brothers. Muziek uit de jaren 50. Mijn zus was fan van het duo. Mijn moeder genoot overigens ook van hun muziek. Wat mij als jochie betreft : weer die gitaren hè. Helaas werd het duo later van het muziekpodium geblazen toen de Britse pop invasie plaatsvond. Het duo kwam nog even terug met On the wings of a nightingale. Een nummer van Beatle Paul McCartney.... Dat liedje zou in deze coronatijd zomaar een heel andere betekenis kunnen krijgen. Het boterde een tijdje niet zo tussen de beide broers, maar ze kwamen toch nog terug met een live optreden in de Royal Albert Hall. Ik herinner me nog hoe lang ik als jonge tiener met mijn gitaartje aan het puzzelen was om de juiste akkoorden te vinden. Maar je weet : wie zoekt zal vinden.
Dit duo wat een cover doet, is ook bekend. Chris Norman de leadzanger van Smokie en zijn dochter.