woensdag 26 mei 2021

Ik ben een prutser

Al is het zo dat ik graag veel klussen zelf doe, wil dat niet zeggen dat ik er goed in ben. Ik ben nu eenmaal geen vakman op het gebied van klussen, maar nog steeds een prutser. Een amateurtje, een kantoorpik die wat trucjes afgekeken of geleerd heeft. En met de mentaliteit van 'niet geschoten is altijd mis' aan de slag gaat.
Ondanks mijn gepruts, zie ik soms om me heen veel erger gepruts. Al is het
resultaat wel wat men voor ogen had. Zoals een paal onder een afdak vastzetten of weer rechtop zetten. Of een rotte paal op hoogte brengen. Het werkt allemaal, al vraag me me wel af : voor hoelang? Die ontwikkelingsfase van mijn gepruts ligt achter mij. Ik doe het liever in één keer goed. Maar ook dat lukt niet altijd. Dan kan het zelfs
zijn, dat ik meer geld kwijt ben, dan wanneer ik het een vakman had laten doen. Ach ja, zo gaat dat.
Maar een lekkende cv repareren met wat verpakkingstape en een emmer, nee dat heb ik niet eerder gedaan.