zaterdag 22 mei 2021

Slecht weer

Niet voor de landbouwers en hen die over watertekort klagen. Maar wel voor veel mensen, die er dit weekend op uit zijn gegaan. Dankzij de bustent hoeven we bij regen of koud weer niet per se in de bus te blijven. Dan is zo'n bustentje toch nog handig en aardig ruim. Dat huisje staat in no time overeind. Het heeft een stalen framestuk in de vorm van een U met aan beide zijden een deur met 'raam' en aan de voorzijde uitritsbare delen. We hebben ook een tochtstrook die ook met een peesrail aan de onderzijde van de bus geplaatst kan worden. Een 'nadeel' van ons tentje is wel, dat ie middels een pees aan de bus vastzit. We kunnen niet even met de bus weg, zonder de tent te moeten afbreken. Maar ja, ik kan me niet heugen dat we zo nodig tussendoor met de bus ergens naar toe wilden. We gaan altijd op de fiets. Lekker trappend het centrum van een stad in, zonder te hoeven zoeken naar een parkeerplek. Met een lange kabel zetten we de hele mikmak (de hondenkar gaat ook altijd mee) aan elkaar vast.
Ik heb zelf altijd wel wat te doen in de bus als het regent. Bepaalde klusje stel ik speciaal daarvoor uit. Terwijl Sonja leest, ben ik aan het prutsen. Natuurlijk met wat muziek erbij.